MODELJERNBANE I SYDDJURS

af Helge, 9/3 2017, 11:43 (2603 dage siden) @ Ole Juhl
redigeret af Helge, 9/3 2017, 11:50

Hej Ole.

Tak for dit indlæg.
Udarbejdelse af selve projektbeskrivelsen er i fuld gang. Jeg har arbejdet med flere forskellige projekter - dog aldrig med fondsmidler - og jeg kan godt. Får vi pengene hjem, ligger arbejdet i sikre, professionelle hænder. Arbejdet med at søge fondsmidler ligger også i professionelle hænder.
Mht. pengene (og arbejdet der ligger forud) har jeg allerede måttet punge ud og det bliver til meget mere før jeg ved sikkert om planen kan gennemføres.
Grunden til, at jeg går ud med planerne allerede nu er netop, det helst skal stå i fondsansøgningerne, at folk med ekspertice indenfor området gerne vil bidrage til skabelsen af banen. Jeg tror, du har ret i, at der vil komme en masse modelbanefolk som gerne vil være med, når det hele kører, men det kan være for sent. Jeg har brug for, at i hvert fald nogle stykker siger, at de gerne vil være med og at de kan det og det. Hvis noget kommer i vejen, så man alligevel ikke kan, når tiden kommer, må vi løse det, når det er.

Ikke alle bryder sig om at få deres navn nævnt, men skriv gerne til legetoys@legetoys.dk, hvis du er interesseret. Som minimum må vi kunne løse, at man ikke får udgifter på at bidrage.

Jeg venter heller ikke, at det er Danmarks dygtigste modelbanefolk der melder sig først. Hvis man synes, at man lige kan klare det på almindeligt hobbyniveau, skal man bare sige til. Enhver er velkommen til lidt eller mere byggeri. Desuden er der også brug for mange andre: der skal gøres rent, ryddes op, males, bygges banefundement, vi skal markedsføres på Twitter og facebook og hvad det nu hedder alt sammen, der skal filmes og film skal lægges ud på you tube og meget mere.

Her er køreplanen i grove træk:
1.) Møde, hvor projektet vurderes og skrives. Færdigt.
2.) Fondsansøgninger skrives og indsendes.
3.) Placering vælges og byggegrund købes.
4.) Hal bygges. Markedsføring påbegyndes. Sporplaner tegnes. Indkøb påbegyndes.
5.) Hal opdeles. Sporfundament bygges. Modelbygning påbegyndes
6.) Spor lægges. Køkken indrettes. Modelbygning.
7) De første gæster kommer ind til reduceret entré.
8.) Første fase færdig. Fuld entré.
Tidsperioden: 18 - 24 måneder.

Jeg forestiller mig, at banen bygges som en rejse gennem Danmark. Vi begynder i Københavnsormrådet. Tidsperioden er ikke fastlagt, men er damplokomotiver ikke mere spændende end diesellokomotiver og er færger ikke mere spændende end broer?

På et tidspunkt laver jeg en lukket facebookgruppe, hvor alle, der deltager (og som vil være med i gruppen) frit kan diskutere indbyrdes om det videre arbejde. Optagelseskriteriet bliver altså, at man melder sig til lidt arbejde.

Venlig hilsen
Helge


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak