Avatar

Mirakelkur ønskes

af Futfar, Kajerød, 20/2 2017, 16:24 (2619 dage siden) @ keld

Til Keld og alle Jer andre....
Inden vi nu falder over egne og andres ben, i vores iver for at skælde - velfortjent - ud på Heljan, så synes jeg jo nok at de har lavet nogle rigtig gode loks. Her tænker jeg på MX, MY 1100 og MY 1200. Jeg har sammenlagt 24 stk af de nævnte litra, og bortset sidstnævnte, der jo havde et par småfejl og en helt vanvittig markedsføringsstrategi, har jeg kun stor ros til overs for deres "Rundsnuder". De kører bare på alt hvad man byder dem, selvom de jo kører på 2-leder hjul.:-P. OK, jeg har så justeret hjulafstanden på de trækkende aksler til 14,0 mm. Og de ikke trækkende aksler blev udskiftet til Märklin aksler. Så er vi da lidt tættere på 3-leder standarden:-P.
Jeg vil ikke påstå at det er "rart" at høre, at jeg ikke er den eneste der har problemer der ligner mine, men netop derfor har jeg rundsendt ovenstående ønske om hjælp, for der må da være nogen ude i modelbane samfundet, der har fået skidtet til at køre:-|.
Hvad angår litra MO i 1800 serien, er sagen dog en ganske anden. Den er utrolig flot, men det tog mig flere år at få de 3 stk jeg har, til at køre ordentligt. Hjulskift på ikke trækkende aksler, hjulafstands justering på de trækkende do. Det der til sidst gjorde at de nu kører pænt, var skift til Märklin slæbesko. Jeg har hørt, at den senere udgave i 500 serien skulle være velkørende, men da den udkom, havde jeg fået nok af Heljans MO. Efter sigende, havde de ganske svært ved at få dem alle solgt, men det tror da pokker:-(.

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak