Avatar

En mirakkelkur

af Futfar, Kajerød, 19/2 2017, 17:22 (2620 dage siden) @ Bent Larsen
redigeret af Futfar, 19/2 2017, 17:27

Ja, det er jo i sandhed en mirakelkur:-). Har du selv lavet alt det du beskriver?
Jeg er selv den tilfredse ejer af en McK ME maskine, 3-leder, og det eneste der ikke var helt som det skulle være, var dens trækevne. Og visse problemer med - især ved ranger hastighed - at passere de nævnte sporskifter/-dobbelte kryds(englændere). Det blev så løst ved, for det første at skifte til en Märklin slæbesko, og dernæst at montere hæfteringe på alle trækaksler, på den ene endda 2 stk., for jeg var så heldig, at der på den ene - af McK's udleverede trækaksler - var monteret 2 hæfteringe, angiveligt ved en fejl. Den trækker/skubber nu fint 6 stk. DD-vogne, med hver deres slæbesko. På 4% + stigninger.
At skifte til anden hjulstørrelse har jeg så ikke haft behov for, men det glæder mig da at du - med det store arbejde du har udført - har fået skik på problemerne:-P. Tillykke med det, og det er der måske andre der kan få glæde af at vide;-).
Hvad angår hastigheden på dit lok, er det jo fint nok at den er som du ønsker det, men ellers er en hastighedsændring en simpel ting at ændre på :-D.

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak