Lyd - højtaler placering?

af Lennart H, 18/2 2017, 00:24 (2596 dage siden)

Der er mange der går op i, og nyder detaljerne i de modeltog og vogne der kommer på markedet i disse år. Og det er virkelig imponerende arbejde der bliver sendt ud til forhandlerne. Nogle af os går dog også op i at lyden skal være så autentisk så muligt. Der svinger kvaliteten ret meget, efter min mening, selv om man bruger samme levenrandør. Der er jo forskel på opbygning. Et eksempel : MO 1839 som jeg naturligvis har ladet Danske loksounds sætte en lyddekoder i. Problemet i den, oprindeligt, var at lyden havde svært ved at slippe ud. Så jeg borede et hul i bunden, og problemet var løst. Den lyder virkelig godt efter den operation! Så kommer den nye 500 serie, og der har Heljan desværre valgt at implementere en højtaler i flot malet krom, som desværre forvandler sig til en uundgåelig øjebæ, som en del interriørret ( Tak Heljan ) Samtidig genererer den meget i øjenfaldende højtaler, ikke lyden i kabinettet, men direkte ud på skinnerne, hvilket skaber en meget høj og dog samtidig helt unaturlig højfrekventeret lyd der på ingen måde passer. Jeg skal løse dette problem snarest, men vil gerne høre lidt om, om der er mange flere der er ligeså nørdede med lyd?

Me lomomotiverne fra MCK genererer desværre også lyden fra en præfrabrikeret højtaler kasse der ikke egner sig til at generere den korrekte lyd ( efter min mening ) Der har jeg ingen anelse, om jeg kan gøre noget for at afhjælpe situationen. Jeg understreger lige at det ikke er lydvolumen jeg kritiserer.,.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak