Avatar

Mck på Märklin spor

af Futfar, Kajerød, 11/1 2017, 18:21 (2633 dage siden)

Alle Märklin loks i dag kører, mig bekendt, med jævnspænding altså DC/DCC-format. Derfor er det vel ikke korrekt at tale om AC/DC, men om at køre 2-leder eller 3-leder. Det er så kun et spørgsmål om at køre med eller uden slæbesko, afhængig af den valgte type skinner/spor.

At McK ikke skulle kunne lave modeller der kan køre på 3-leder spor, kan vel ikke passe, for hvad er det nu lige McK betyder? Det er da lige til højrebenet: M = m-skinner, c = c-skinner, og K = k-skinner! Hvor svært kan det være?:-D
Stærk ironi kan ikke udelukkes.

Listen over mine erfaringer med loks og vogne - på mine 3-leder spor - er ganske lang, og den skal jeg så ikke, ved denne lejlighed, trætte dette forums læsere med. Mcks modeller har ikke givet anledning til problemer.

Ud af mine 75 digitale loks, er kun 3 af dem fra Märklin, som er alle ombygget. Personvogne fra Märklin har jeg, af gode grunde, ingen af.

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak