Avatar

DR vogne 25cm fra SCHICHT

af Futfar, Kajerød, 17/10 2011, 11:09 (4568 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Hej Jimmy

Sjovt at du lige bringer dette emne op nu.
Jeg er nemlig selv p.t. igang med at skrabe en Østersø-ekspres sammen, så jeg har noget at hægte efter min Hobbytrade MZ IV.
For mit vedkommende går jeg efter Sachsenmodelle- og Roco-vogne i korrekt længde, for de matcher derved Heljan's UIC-vogne. De erstatter mine Halberstädter og REKO-vogne fra PIKO, Prefo og Schicht, som jeg derfor regner med at sætte til salg på QXL eller eBay inden længe.


Du sætter udråbstegn efter din oplysning om at dit hjemmeanlæg er 2-skinne!, kan du ikke li' 3-skinnefolket?


Suk! (med udråbstegn). Det er den slags kommentarer, der får 3-/2-skinne "debatten" til at blusse op med (alt for) jævne mellemrum på Sportskiftet.dk.
Skulle vi ikke vedtage at holde en god tone her på Signalposten (i det mindste) og have en knapt så ømfindtlig (vis) legemsdel desangående ?.
På forhånd tak :-)
(Og det sagde/skrev 2-skinne køreren med over 70 af de nyere og superflotte Märklin-godsvogne i samlingen - og som lige har investeret i Märklin-sættene #46922 og #47025 med de superflotte DSB-godsvogne 3 x Kbs hhv. Rs og Res. Det er simpelthen kræs :-P ).

Hej Carsten.
Jeg er ny i dette forum, men erfaren MJ'er, så jeg fik ikke sat figuren med glimtet i øjet efter teksten ;-) Sorry. jeg er bestemt ikke ude på at genoptage den evindelige - og ganske ørkesløse - diskussion om 2/3-skinne drift. Jeg har lige stor respekt for alle MJ'er, uanset antallet af skinner/punkt-kontakter eller skala.
I seneste nummer af Lokomotivet kan på side 26-27 læse en, synes jeg, glimrende artikel om det evige spørgsmål, og konklusionen sidder lige i øjet!

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak