Tømmer (solhat) til tømmervogne eksempelvis Lps

af jhcn, Lystrup/Århus, 20/11 2016, 13:11 (2713 dage siden) @ Flemming Søeborg

Jeg kom til at smile, da jeg så lasten på vognen, for de tynde kviste er da vist ikke tømmer, og på Junckers ville de nok have dirigeret vognen videre til det lokale byggemarked, hvor kvistene kunne bruges til flishugning. Der kommer ikke mange centimeter parketgulv ud af den last! Kævlerne, der skal bruges, skal have en diameter på 4-7 millimeter, sådan cirka, en længde i model på 31/62 mm, og jeg har selv benyttet citrontræ til formålet. Det ligner ikke bøgetræ, men kan godt gå for at være asketræ.

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

Thjaa - her er så mit første forsøg med asters. Det næste i processen er lidt patinering, både af vogn og tømmer. Specielt det sidste vil jeg gerne have lidt mørkere i farven, evt. med en anelse mosgrønt.
[image]

--
Henrik


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak