Modeljernbanernes Dag hos Bombardier i Danmark

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 18/11 2016, 15:02 (2708 dage siden)

Hejsa

Jeg har fået den (lidt underlige) idé, at vi i Bombardier også lukker dørerne op i anledning af "Modeljernbanernes Dag" fredag den 2. december 2016. Vi har ingen modelbane, vi kan vise, men mine tyske kollegaer synes ideen er sjov, så vi får fundet en stribe 1:20 modeller af Bombardiers produkter frem, og hældt kaffe på maskinen, så folk kan komme forbi og kigge, og få en snak om tog i alle skalaer.

Som det ser ud lige nu, udstiller vi både 1:20 modellerne af DSB litra ME og EA (fra vores fabrik i Kassel, tidl. Henschel), samt naturligvis også vores nyeste TRAXX AC3 (som på billedet) og dobbeltdækkervognene TWINDEXX Vario. Ialt vil der være 8 modeller i 1:20 samt et par håndfulde modeller i 1:87 - blandt andet den eneste model der findes af Bombardiers bud på en IC4. Modellerne er normalt udstillet i kontorerne i Randers, Hvidovre, Hennigsdorf og Kassel og normalt ikke tilgængelige. Pudsigt nok har vi ikke modeller af damplokomotiver, da disse er overgået til "Henschel Museet"...

Vi holder åbent Fredag 2. december 2016 fra kl 15.00 til 19.00 (så kan man fortsætte ud til de klubber, der har åbent hus fra kl 19).

vi bor på:
Stamholmen 193 (2.sal)
2650 Hvidovre
Bus 139 til "Hammerholmen" eller bus 500S til "Avedøre Holme" kommer tættest på.

Jeg håber, at I vil kigge forbi og støtte op om ideen (og gerne tage videre ud til de rigtige klubber)

Mange hilsener

Lasse
Bombardier


[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak