Ja, jer er ordblind.

af Jan-Ole Hansen, 17/11 2016, 23:58 (2715 dage siden) @ Nordexpress

Ja, jer er ordblind.
Desværre er der igen et angreb på ordblindhed og skriveevnerne. Det er trist, at man i stedet for at forholde sig til indholdet af den skrevet tekst, kun ønsker at kommentere på om det nu er fuldstændigt korrekt rent retstavningsmæssigt og sprogligt. Vi i DMJU har valgt at støtte op omkring div. debatfora med forskellige indlæg og informationer fra os. Det har vi gjort for bl.a. at synliggøre os i dagligdagen, men også for at hjælpe med at holde gang i debatforaene, som vi anser som en meget vigtig del at vores fælles hobby. Men vi har desværre igennem de sidste par år set en stor nedgang i indlæg på div. debatforas. Og hvorfor det? Jo, det svar jeg møder, når jeg rejser rundt i landet og snakker med modeltogsfolket, er at man ikke gider ”sure gamle mænd” der ved meget bedre end alle andre og oftest går efter manden, i stedet for efter bolden. Så er det meget nemmere med Facebook. Her er der som regel en konsekvens, når man bliver personlig. Der er mange eksempler på nye modeltogsfolk, der stiller et spørgsmål eller har andet brug for hjælp, men fordi de ikke lige bruger de korrekte termer og fagudtryk, ja så bliver de straks korrekset med det resultat, at de ikke gider eller mister interessen for hobbyen og så er der en mindre til at købe modeltog. Og det går jo så udover forhandlerne og producenterne og i sidste ende, os alle sammen, fordi der ikke kommer nye folk til hobbyen.
Jeg vil opfordre alle til, at passe på hinanden og holde en sober tone, så vi kan få glæde og gavn af alle jer, som kan og vil hjælpe og berige os andre med gode råd og meninger i denne fantastiske hobby.

Til Nordexpress.
Jeg har fuldt ud forståelse for at du ikke bryder dig om DMJU (med store bogstaver, tak) og at du ikke er enig i de ting, vi skriver om/foretager os, det er du mere end velkommen til at kritisere (det kunne jo være at vi kunne lære noget nyt). Men at du bliver personlig på mit handikap, kan jeg og vil jeg ikke finde mig i. Og i særdeleshed ikke når du optræder som anonym person. Det er direkte usmageligt. Du er med til at afholde mange som mig, fra at skrive i fora som dette, hvilket er til stor skade for branchen og hobbyen. Jeg kender rigtig mange dygtige modelbyggere, som ikke tør at skrive her, fordi personer som dig, straks skal nedgøre stavefejl/sprog, i stedet for at kommentere konstruktivt på indlæg og indhold. Desværre har dit indlæg medført, at jeg ikke fremover vil poste flere indlæg her på Signalposten. Om der er andre fra bestyrelsen, der ønsker at skrive her, ja det står dem frit for (men jeg tvivler).
Slut her fra.

Jan-Ole Hansen
Formand DMJU (med store bogstaver, tak)
Ps. Dette indlæg er også skrevet midt på natten grundet mine arbejdstider.:-(


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak