Koblinger & McK's ME...?

af TogSvendsen, 15/10 2016, 10:25 (2744 dage siden) @ UTJ

Måske. Men det er at betragte som uorginalt udstyr og man kan altså ikke forlange at en producent skal gennemprøve sin > udvikling i forhold til andres selvopfundne standarder

Jeg synes ikke du kan affeje den med at en kortkobling er uoriginalt udstyr, når nu NEM-standarden lægger op til at man kan skifte koblinger som man behager.

Jeg mener at det hører under almindelig forventet brug. Modellen har en NEM-skakt, den har også en kulisseføring til netop kortkoblinger, så man må som producent forvente at kunderne vil forsøge at skifte koblingerne. Jeg kender ingen som kører udelukkende med bøglekoblinger. Hos rigtig mange modeljernbanefolk hører bøglekoblingen fortiden til.

Jeg er med på at ikke alle obskure koblinger kan bringes til at virke, men markedets absolut mest benyttede koblinger bør man have taget højde for. Det må også være i producentens interesse at producere et produkt der skaber glæde og ikke fortvivlelse og skuffelser.

Det ville da også være en falliterklæring hvis der på kasserne skulle stå "Ikke kombatibel med samtlige gængse kortkoblinger på markedet".


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak