Koblinger & McK's ME...?

af peterw, 12/10 2016, 20:38 (2750 dage siden) @ peterw
redigeret af peterw, 12/10 2016, 20:50

Jeg har i dag købt mig en kasse Fleischmann Profi, plus et enkelt sæt af deres kobling 6514 der har et lidt kortere "underhæng" håb om jeg måske kan undgå at skære i min ME... :-) Jeg giver et pip når jeg ved mere...

Det hjalp at "afkoblings-studsen" er kortere på 6514 end på 6515, men jeg slap ikke uden om at slibe, dog kun "bagpå" koblingen for at fjerne materiale. (Som det ses af billedet nedenfor, støder bagsiden af koblingen på toppen af udskæringen i sneploven - ved umodificeret 6514 kobling)

[image]

Som det ses af næste billede har jeg (med "dremel") slebet materiale væk bagpå selve koblingshovedet, foto viser kobling før (højre) og efter (venstre), begge nr. 6514.

[image]

Koblingen virker til at bevæge sig rimeligt frit i forhold til sneploven, så operationen er vist lykkedes. :-)

Mvh,

Peter


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak