Koblinger & McK's ME...?

af Svend B J, 11/10 2016, 09:46 (2752 dage siden) @ peterw

Problemet med Roco's kortkobling er bare, at den kobler kun med sig selv, og at skifte koblinger på alt til Roco's kortkobling er sku' lidt dyrt :-(


Jeg har prøvet begge løsninger på McK's ME og det virker egentlig som om problemet er nogenlunde det samme for Roco's og Märklins kortkoblinger. Jeg vil ikke mene du skal skifte noget ud Jan, men måske file lidt på sneploven som ovenfor, alternativt "bukke" bøjlen under dine Märklin koblinger lidt opad...

Selv har jeg dog i tankerne at prøve Fleischmanns profi koblinger - men gætter på McK maskinen stadig skal tilpasses lidt. (For mig er det dog den eneste mindre anke jeg har på en ellers absolut topklasse maskine!)

Grunden til at jeg overvejer Fleischmann koblingen er at Märklins kortkobling giver problemer på nogle af mine DC-fabrikat godsvogne, samt mine Heljan B-vogne - koblingerne er simpelthen for "høje". Rocos kortkobling synes jeg funktionelt er fin, men den er bare så grim når den ind imellem hænger der bagerst på en stamme eller forrest på en maskine... :-)

Mvh
Peter

..
Det ville være fint hvis McK kom med en (officiel) orientering om, hvilke koblingstyper der kan monteres på ME´erne. Hvis det er meningen at modellen også skal kunne forsynes med kortkoblinger, da også en vejledning i, hvordan man tilpasser sneploven til de enkelte typer (Roco, Fleischmann, Märklin .....).

--
Svend
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak