Sporbygning i skala N

af cslundsten, 27/9 2016, 22:20 (2765 dage siden) @ Erik Olsen

Men flexsporet gav problemer med lokomotivflanger. Ikke kun "gamle" lokomotiver med også helt nye Atlas-lokomotiver. Og da de netop er en væsentlig andel af flåden var det ikke acceptabelt. Jeg spurgte på nettet og nogle rapporterede at de ikke havde problemer og havde kørt med det i mange år! Jeg prøvede derefter at udfritte Micro Engineering og de mente at det måske var fordi deres støbeform var blevet slidt så befæstelserne blev større.


Der er bestemt noget lusk med Micro Engineering code 40 flexspor. Jeg har både nogle længder af den oprindelige udførelse og nogle længder af den senere, og de er absolut ikke ens. På de senere er svellerne tykkere og befæstigelserne større. Det kunne tyde på at der er blevet bygget en ny form på et tidspunkt - eller lavet noget snyd med en form til code 55 spor!

http://www.modelbaneteknik.dk/n-scale/kobl/im08tan.htm foto 4 ses noget af det oprindelige Micro Engineering code 40 flexspor. Prøv at sammenligne med den nyere udførelse.

Jeg bragte vist ikke skydelæren frem dengang, men selv det meget nærsynede øje kunne ikke se forskel på svellemåtterne for code 40 og 55. Så ja, der er fusket og anvendt code 55 sveller til code 40 sporet...

Jeg har anvendt Micro Engineering code 55 færdigkøbt spor på den åbne opstillingsbanegård i den ene ende af anlægget. Da det først og fremmest er en opstillingsbanegård - hvor mulighederne for pænt landskab alligevel er stærkt begrænsede - lod jeg dovenskaben vinde.

Mvh
Carsten Lundsten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak