Märklin CL der konventerede til WR + lidt hjælp

af Steff, 10/10 2011, 11:03 (4580 dage siden) @ h087

HO er jo godt i gang med at finde de korrekte CIWL vogne til brug for den danske modeljernbane epoke III og HVIS ikke denne hjemmeside kendes af HO, er den et besøg værd i denne forbindelse:

http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new.php?type=CIWL

Generelt vil jeg dog mene, at hvis man kan få fat i disse tre typer af WR er man særdeles godt hjulpet, nemlig WSP og WSPC af Fleche d´Or typen (Riverossi) samt WR i 4200 serien (France Train). Kan man yderligere få fat i en WSPC type Etoile du Nord endda i original bemaling (France Train/Jouef) er sættet næsten fuldt. Der mangler dog en ombygget WS type Sud Express til WR, men den findes slet ikke i model. Men både den og Etoile du Nord er så absolutte enere.
Generelt skal siges, at bortset fra den enlige svale med en Etoile du Nord den 16. maj 1946 i Nordekspress, var alle WR i den blå bemaling. Og hvis de kan skaffes er jeg næsten sikker på, at Klaus Kongsted fra KM-tekst vil være positiv med hensyn til andre numre. Det var jo kun WR 4041 og et par af 4242 serien, der havde delvise danske tekster på siden (Spisevogn).
Men som sagt, er jeg sikker på at HO og KM-tekst vil kunne komme med nogle gode løsninger.
[image]
WSPC type Etoile du Nord, hvor nr 4103 besøgte Danmark i hvert tilfælde den 16. maj 1946 i Nord Express. Om typen eller vognen har været her flere gange kan ikke afgøres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak