McK nyheder

af fkm, Næstved, 25/3 2016, 02:07 (2927 dage siden) @ UTJ

Der findes flere måder at gøre det på.

Man kunne ex. give lokomotiv og styrevogn samme adresse og efterfølgende tilpasse funktionstasterne og lyset, så det hænger sammen.

Jeg har 2 stammer med Hobbytrade ME og dobbeltdækkervogne, og da de kører fast oprangeret, så er funktionstasterne også tilpasset dette. Så når man ændrer retning på lokomotivet, så ændrer det også på styrevognen.

Så hvis man tilpasser lys, retning og færdigmeldeblink, så er man nået et godt stykke.

Alt efter hvilket digitalsystem man benytter, så har man (så vidt jeg husker) op til 24 funktioner at gøre godt med.

Nogle digitalsystemer understøtter dobbelttraktion (som i den klub, hvor jeg kommer), og så er det "bare" at oprette lokomotiv og styrevogn som dobbelttraktion, så har de hver deres adresse.

Og så håber jeg at McK laver lysstave til vognene - som de i øvrigt har lovet at komme med til de hidtil produceret vogne... Der er jo strømoptag på dem. Er kommet til at bestille så jeg har en blå BN stamme fra McK;-)

Mvh
Flemming


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Af banen! DSB´s centralværksted

Af banen! DSB´s centralværksted
Pris 229 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak