McK nyheder

af Morten Flindt Larsen, København K, 24/3 2016, 00:42 (2946 dage siden) @ thomash

Nu er det nævnt 2 gange, at ME og Bns "taler" sammen. Hvilken funktionalitet er det i efterlyser ved at de skal tale sammen?

Det kunne f.eks. være slutlys, der pr. automatik ikke bør være tændt på loko, men i Bns'en, når loko kører forrest, og omvendt for frontlys. Skift af kørselsretning bør ske synkront loko/styrevogn. Synkrone klarmeldeblink (og interiørlys) på hele stammen var også en mulighed - men det kan selvfølgelig være ligegyldigt, når dørene alligevel ikke åbner og lukker på modellerne. Det er muligt, at alt dette kan "køres" over én enkelt dekoder (i loko), men vognene bør i hvert fald fra producenten være indrettet til at køre elektrisk forbundet i en fast oprangeret stamme, ligesom forbilledet generelt gjorde det. Det bør ikke være noget, man selv skal ombygge dem til bagefter, med strømførende koblinger og hvad ved jeg.

Med venlig hilsen
M:-)rten


P.S.
Ovenstående har ikke relevans for AC-vognen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak