McK nyheder

af Morten Flindt Larsen, København K, 23/3 2016, 05:32 (2954 dage siden) @ UTJ

Det er prisværdigt at producere Bn/Bns med oplag på 120 stk af hver nummervariant, men det siger også noget om mætheden i kundekredsen - og det er nok det som er "fremtiden". Det er ca. 17 år siden at Bn-vognene fra to forskellige fabrikanter kom sidst og det er da oplagt at en nyfremstilling må tilføre noget nyt.

Prisværdigt, måske, men jeg synes ikke at det virker særlig gennemtænkt. Da UIC-vognene fra Heljan i sin tid blev sendt på markedet i diverse varianter af A, B, AB og BD, fandtes der ikke i forvejen målfaste modeller af disse vogne på markedet, og så tror da pokker, at de solgte ganske pænt. Og Bn-typerne var slet ikke forsøgt produceret tidligere; de kom så fra både Heljan og T&T (eller hvem det nu rent faktisk var). Og nu påstår en producent så at ville forny hele garderoben af disse vogntyper. Det er logik i harehøjde, at der vil være mange, der har disse gode ældre modeller endnu, som nok har andet at bruge deres penge på end nye vogne med minimale forbedringer. Men, bevares, det står naturligvis enhver producent frit at brænde sine penge af så meget hun eller han lyster. Man kan så altid håbe på, at der denne gang også kommer en P-vogn - så er der da en enkelt ny model, som vil opnå et normalt salg.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel
Pris 250 kr.

Læs mere


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak