Hvorfor bruge weekenden på at tage på Hobbymessen?

af Steff, 5/3 2016, 15:54 (2968 dage siden) @ Claus E. Hansen

Ja, det blev altså alligevel ”efter kirketid” en lørdag formiddag, hvilket dem der kender mig morede sig over. Selv bedt om det!

Jamen, Valby var som det var forventet og plejede. En stor samling af klubber og forhandlere, alt fra dukkestuemøbler, flymodeller – manglede Holmens faste stok og deres skibe – ,et nyt stort og under opbygning US anlæg, chancen for at blive kørt ned at en ”18 wheeler” fra BUDWISER, spor 1 og G. Og som sædvanlig, udsalg fra diverse ”Dille organisationer” og, og, og.

Der var kommende sporvogne og al skins elektronik og lyde, hold da op, sikken en larm man kan få på en køreaften på et stort anlæg!!

Der VAR nyheder fra Nürnberg og mon ikke at topsællerterne var A.C.M.E sovevogn type U-Hansa (sikken flotte og korrekte påskrifter;-) ), Heljans nye træ tagrytter bogievogne, flot, flot. En kritisk bemærkning fra en publikummer, ”der er jo ikke bagagenet som i en andens fabrikants vogne” og et samstemmende kor udenom ”og hvad ser du med taget på og når vognen står eller køre på anlægget, du kan jo heller ikke se, om der står DSB på askebægrene vel”? Tja, er MJ folket ved at blive FOR forkælede?

A pro pos Søndersø, de første Y-tog i prøvebemaling, der er noget at glæde sig til. Og ROLIG NU, nej der er IKKE planlagt mere dansk for nærværende ud over det lovede. Men skulle der vise sig noget, er købmanden der og griber den.

Der manglede nogle fabrikanter, men de venter måske til at vise deres ting i Jylland? Nå, ja, fik lige chip-tunet min bil, mens jeg så på udstilling, let og elegant, 15 til 20 HK mere, Brian og Ahmed, i kommer til at læse SKODA FABIA foran jer!!

Nå, ja, mødte de sædvanlige og fik ”hyggesnakket” og rakket ned på dem der ikke var der, farligt at blive væk, ik´?

Det kulinariske blev lidt Weinachts Mark tagtigt, en ”Thyringer mit Kraut und Kartoffel Salad” + en årgangs Cola.

Det var faktisk en par hyggelige timer, tror sku jeg kommer igen i november. Men husk at få ændret GPS´en fra Valby og til RØDOVRE!! Bl.a. chance for en P-plads under 600 meter fra ”hvor det sker”.

Sidst en lille personlig ting, støt vores små lokale ”køkkenbordsforhandlere” hvad enten man tænker på epoker eller modeller. Tror de trænger til lidt kærlighed!

Med venlig hilsen fra forårets messe gæst

Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak