Märklin 42764 / 2 x CL vogne (billede)

af h087 ⌂, bagsværd, 8/10 2011, 02:59 (4556 dage siden) @ cm
redigeret af h087, 8/10 2011, 03:16

hej cm
da jeg nu "kvajede" vil jeg lave en oprangeringsplan fra Frederikshavn til Hamburg til dig - generelt havde du fået fat på det meste . og de kan nogen gange godt være lidt svære at tyde -
men nu til dit spørgsmål:

Men nu dukker der et nyt spørgsmål op: Kigger man på din liste "Sommer 1956" og ser på fx tog 960 Fra 30/9(nederst)
Betyder det at:
Toget hedder 960
NP (?) hvad er det?
Ar - Pa: Kører Aarhus - Padborg
Fh - En MY'er kommer fra Frederikshavn med AV-CAE og har toget med fra Århus til Fredericia
MOK - MOK (2 x MO med kedel)overtager i Fredericia fra MY'eren
AV og CAR støder til toget i Fredericia og tages med til Hamburg
AV og CAE (og MYeren) efterlades i Fredericia
Det der reelt kommer til Hamburg-Altona er MO(k)+MO(k)+ AV + CAR ? -
mvh
Chr

Da jeg pt ikke har Togplan 6 fra 1956 bruger jeg Togplan 6 fra 1957 - det ser ud til at oprangeringen følger det samme mønster i 1956 og 1957

tog 960 NP(Nordpilen) Fh - Ar - Fa - Pa - HamAlt - periode 30/9.56 til 2/6.57

røde vogne er gennemgående Frederikshavn(Fh) til Hamborg Altona(HamAlt)

fra Frederikshavn(Fh) til Aarhus(Ar):
AV + CAR + CC(efter behov) + CC(kun lørdag) + CC(kun lørdag) + AV + CAE + MY

Fra Aarhus(Ar) til Fredericia(Fa) -(husk at toget skifter køreretning i Aarhus(Ar) ( maskinomløb/rebroussement )
CAE + AV + CC(kun lørdag + CC(kun lørdag) + CC(efter behov) + CAR + AV + MY

Fra Fredericia(Fa) over Padborg(Pa) til Hamburg Altona(HamAlt)
CC(efter behov) + CAR + AV + MOK = MOK

= ved MOK betyder at styreledninger AB er i brug for at manøvre fra foreste enhed
ABC styreledningsbetegnelse er kun hvis det er fra styrevogn(CLS/CPS/CRS) der skal manøvres - og så står der også = fx CLS=MOK

håber så at dette var lidt bedre
kan godt lave en 1957 oprangering for begge retninger - og den er noget spøjs i 57 - flere tog er involveret bl.a tog 23 og 27 - noget med at udnytte MY bedre og spare på damplokomotivbrug

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak