U Hansa 4603 fra ACME Rom-Paris Ekspress i Dk

af Svend, 6/2 2016, 12:03 (2974 dage siden) @ Søeborg

Goddag til alle interesserede.

Nu kunne jeg jo bare være fræk og henvise til 2016-kataloget fra A.C.M.E. og sige farvel, men her er det så:

[image]

De to modeller, det drejer sig om, har nr. 51000 (nr. 4581) og nr. 51001 (nr. 4591). Den første står som registreret hos DB, den anden hos DSB (i følge kataloget). Begge har 'SOVEVOGN' anført på vognsiden, men dumt nok kan man ikke se det på nr. 4591 (det er på den anden side).

[image]

Det fremgår ikke, hvornår vognene er på markedet, men vognene er øjensynligt i udleveringsklar stand..

Jeg kan tilføje, at den ene (4581) er som ved indsættelsen i 1957 (sølvtag, skinnende CIWL-våbenskjold), mens den anden er i 1966-udseende (slidt, lettere patineret). I øvrigt skyldes dokumentationen vor allesammens Steffen Dresler, som har gjort et magnifikt arbejde.

Baggrunden for mit indlæg er: Fredag den 29. januar kl. 15 sad jeg og talte med Alessandro Buonopane på A.C.M.E.s stand i Nürnberg, og da han hørte, at Spor og baner skulle trykkes ugen efter, ringede han sporenstregs til kollegerne i Milano og bad dem sende et par vogne ekspres til bladet; de var på adressen tirsdag morgen, således at de kunne få en udførlig omtale. Jeg kan gerne vise et billede mere af dem:

[image]

That's all, Folks!

Med venlig hilsen,

Søeborg

Ikke for noget, men disse vogne har vi haft fat i - og diskuteret - siden sidste sommer ;-)
http://www.rundremisen.dk/showthread.php?tid=422&highlight=u-hansa


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Jernbanehistorisk årbog ´12

Jernbanehistorisk årbog ´12
Pris 166 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak