Brugt modeltog med dansk forbillede - hvad er eftertragtet?

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 17/1 2016, 21:16 (3018 dage siden) @ UTJ
redigeret af Claus E. Hansen, 17/1 2016, 22:09

DH-vognen bliver ofte handlet til højere priser end nyprisen var i sin tid.

Vejle Kalk fra HD-klanen (den nyeste version), ser også ud til at holde prisen godt.

MT´erne er også lidt eftertragtede, uanset version. Det samme gælder for S-maskinen i AC-versionen.

CC-vognene af de første serier ser man stort set ikke til salg. De må også kunne indbringe mere end nypriserne i sin tid.

DA og AC vil være MEGET interessante for mange, incl. undertegnede (nu vi er i gang).

DWA-modellerne har tidl. været meget eftertragtede, men pga. af de mange modeller af tankvogne, PT-vogne mm. der er kommet ud fra især Fleischmann, er de ikke helt så interessante mere til de priser de ses sat til salg for.

Produktion i et begrænset oplag og med forskellige numre som jeg har indtryk af er sket med fx den utrolig flotte CM-vogn i teak, vil næsten kun blive en succes tror jeg. Det er uden undtagelse den flotteste personvogn jeg råder over i øjeblikket. Sådanne modeller vil nok også holde prisen og måske mere til på sigt.

Min morale er også at man skal købe modellerne når de kommer og ikke spekulere i at priserne nok falder. For det kan meget nemt blive for sent at købe en bestemt model med et givent vognnr., der lige passer til ens tidsperiode på modeljernbanen, og så er priserne også derefter på Internetauktionerne bagefter.

Mvh
Claus


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak