DB BR 103 i H0 2 skinne...!!!

af Steff, 11/1 2016, 10:35 (2999 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt
redigeret af Steff, 11/1 2016, 10:39

Kære Jan
Jeg kan kun være enig med dig i, at DB BR E103 (E03) er et flot og kraftigt lokomotiv. Og da jeg havde fornøjelsen at være med på 200 km/t prøveturene på IVA 64 i München (med min morfar som den officielle besøgende!!!), 13.000 Hk og 220 km/t, har dette lokomotiv været min favorit siden. Ingen tvivl om det. Men jeg hælder jo nok mere til forserielokomotiverne BR E03 001 – E03 004. Syntes ikke at serielokomotiverne blev så flotte at se på med den dobbelte række gitre på siden af vognkassen.
Men til dit spørgsmål, jamen epoke IV giver jo masser af muligheder at se på, kort eller langt førerhus, skørter på front, men eller uden pufferbeklædning og så endelig farver, creme/rød/sortgrå, creme/rød/rød, Verkehrsrot og, og, og.
Men for mig ingen tvivl at forserielokomotiverne har TRIX den flotteste og MEST korrekte og af serielokomotiverne kom ROCO med E 103-173-1 for MANGE år siden, der var en kort ombygget til en lang. Begge creme/rød/sortgrå.

Hvis du med vogne mener TEE, så er der ingen tvivl i mit sind om, at ”LIMA 1:87 collection” serien har fremstillet de bedste og mest korrekte af både 62-, 64- som 65 serierne (tag detaljer). Selvfølgelig var ADE de meste detaljerede, men prisen!!!! Den var sku ikke for en teenager
Men mit hjerte tilhører nu alligevel TRIX fra 1965/66, hvor de udkom med de første 1:100 vogne (det var jo en sensation dengang) baseret på bl.a. RÖVA mv. Selvom 1:100 var proportionerne iorden.

Nedenfor lige et antal billeder:
Forserielokomotiv BR E03 002 (der egentligt var det først fremstillede) fotograferet foran kuludleveringsanlægget i München 25. juli 1965. Foto: Deutsche Bundesbahn.

[image]

BR E103 207-7 på Köln Hbf 17. april 1998 med nattoget fra København. Jeg skulle afhente jernbanemuseets spisevogn i Ostende i Belgien. Foto: Undertegnede

[image]

BR 103 113-7 på venstre Rhinbred mod Koblenz i AUG 2013, hvor BR 103 igen blev indsat i ordinær drift med her, EC tog. Foto: Undertegnede.

[image]

Sidst, smag og behag, det er svært, men mine favoritter i 1:87 har du fået. I størrelse 1, ingen tvivl, WUNDERs udgave af BR E03 002, der kan plasticudgaven fra Göppingen slet ikke være med.

Med venlig hilsen
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak