Teknisk Museum II - lidt mere fra Højstrup+1 civil bede, OT

af h087 ⌂, bagsværd, 27/11 2015, 00:13 (3046 dage siden) @ Per Sørensen
redigeret af h087, 27/11 2015, 01:11

:-)

Her så lidt mere Højstrup fra i sommmers hvor undertegnede skulle besøge/finde en "civil bede", der tror at han skal have en sikkerhedsvest på når han går over i sporet i en overgang - det skal han ikke - han skal bare se at få r.... med sig og komme over - og ikke standse op - og glanene nyde udsigten

OT/ til den "civile bede" ( næste gang undertegnede frekventerer Hg - kan vi da ses på det sædvanlige æde og hælde i sig sted - og så skal undertegnede da gerne og med udsøgt fornøjelse på helsingoransk værftsprog forklare hvad en "civil bede" er, dog med rettidig omhu efter der er ædt/betalt og skarpe hårde genstande er fjernet. - de "bløde og flydende" skarpe genstande må så da hjertesgerne blive stående;-) :-D

nå men over til Højstrup

her ser vi mod Nord ( Hellebæk) og Øresundsudsigten samt ikke mindst spraydåsemalingsbygningen ( jeg har da set meget bedre malerier i børnehaven - som foregik i en ex stationsbygning - også i Hg ) er dækket af det grønne som den "civile bede" skriver
[image]

her den omtalte overgang og skilt - som "civile beden" ikke skal stå og glane i - Øresund skimtes i baggrunden
[image]

her så kig mod syd (Helsingør) (sikkerhedsvesten har jeg altid med i rygsækken ) og SR beviset med i baglommen - og stopper ikke op i sporet eller går i det - medmindre at en har fået lov
[image]

her mod nord igen ( tror jeg)
[image]

[image]

mod syd igen ( tror jeg )
[image]

DEn lokal kendte "civile bede" kan jo så få chancen til at korrigere, såfremt retningsangivelserne er forkerte

og på vej til "civilbeden" kommer man så forbi dette hus - der ifølge "civilbede" rygter/skrøne

[image]

[image]

[image]

skulle være en tidligere jernbanerelateret bygning der er flyttet her til - men den "skrøne" kan "Civilbeden" jo selv komme med - det var jo ham der fortalte det

mvh
henning h087
ex indlejet certifikatsvejser Hg værft 1980 - 1983 ( de iranske primsollere ) - dog heldigvis ikke så længe - da en fik "sneget" sig over i harvariet efter at have svejst stålAksel sammen med svenskerJohan - mere i løn og bedre forhold - afdelingen var jo også "kommunistisk" farvet :-D ;-)

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

En baneingeniørs erindringer 1859-1889

En baneingeniørs erindringer 1859-1889
Pris 188 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak