Seneste nyt!

af ped, Hg, 30/8 2015, 12:33 (3161 dage siden) @ Futfar

Hej

jeg havde på min Märklin K-skinne bane et enkelt kurvesporskifte (alt andet var slankt, undtagen migsælv).
Jeg mener at alle mål og radier er ens for K- og C-skinner - der er vel "bare" ballasten til forskel.

Jeg kørte med mange fabrikater og havde aldrig afsporinger lige dér.
Alle personvogne og godsvogne jeg havde, fik aldrig skiftet hjul og jeg kørte en del med Märklin kortkoblinger.


Mit hovedtema var "Kystbanen" - altså med mange forsinkelser (vits!)...

Nej det var med ekspresstog som "Skandiapilen" og tit var den svenske pakvogn P5 fra Heljan med.
Endvidere havde alle godstog togførervogn CU fra Hobbytrade.

Hvis P5, CU, Heljan P og MO passere sporforbindelser, kunne alle køretøjer
NB! Kortkoblinger på P5 og CU sendte til gengæld adskillige puffer ud i rummet!


Venligst
pediHg

Foto af svensk stamme med P5 på personrist (drejeskive til venstre og hovedspor og udtræk ved væg:
[image]


Foto af CU som med de andre vogne slæbes i udtræk af enten MH eller F. Bemærk sidste vogn er stødrangeret helt op i væggen!
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak