Fleischmann profi

af Tonny Brandt Andersen, 13/7 2015, 09:09 (3209 dage siden) @ Skott

især det, at man kan skubbe en vognstamme efter, man har afkoblet og så returnere, så vognene efter afkoblingen bliver holdende.

Det kan Roco 40271 også, og er en medvirkende årsag til at jeg benytter Roco. I klubben benytter vi både den du nævner og Roco, og fordelingen er cirka 50/50.
Fleischmann kobler en smule mere tæt en Roco 40271, men de kan begge give problemer ved sammenkobling af passagervogne. Problemet er størst med Fleischmann koblingen. Jeg har tænkt mig at løse problemet med højdejusterbare koblinger fra Roco, som formodentlig lige er det længere, så vognene kan koble uden af skulle løftes fra skinnen.
Vi oplever fordele og ulemper ved begge koglinger. Fleischmann afkobler nogle gange under kørsel, fordi den lille split har arbejdet sig op, og Roco har det med at bøje, når et vogntog står i et sving for længe.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak