MZ III i model - hvem har billeder?

af UTJ, 2/10 2011, 16:47 (4580 dage siden) @ Svend B J

Jeg må dog lige tilføje, at jeg har modtaget en venlig og uddybende mail fra Peter Øgaard, McK-Modeller om valget af farver. Mens nogle - bl a mig selv - er af den opfattelse, at taget på de oprindelige MZ III var malet sort, oplyser McK, at de billeder af MZ III som valget af farver er gjort ud fra, viser lokomotiver med gråbrunt tag.

Hvem der har ret må vurderes ud fra billeder 70´erne, og jeg har ikke det fjerneste imod ikke at få ret. Men indtil videre henholder jeg mig til hukommelsen og oplysningerne i DSBs designmanual.

Jeg mener nu stadig at du har ret. Det brune på taget i 1970'erne skal være skidt - ikke malet på den måde. Netop disse MZ gjorde man en del ud af, for det var jo i programmets første tid. Et uvasket tag har nok den nydeligste gråbrune farve, men det er altså skidt og ikke maling.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak