Gummivulsterne på Heljan vogne...!

af Jan Bøgedal Slundt @, 27/6 2015, 02:45 (3220 dage siden) @ Futfar

Hos Heljan er det utrolig svært at få svar på henvendelser. Reservedele er et fremmedord hos dem, på trods af, at en simpel, men ganske nødvendig, del som de rette imiterede gummivulster, (Er det stavet korrekt Hr. Erik Olsen?), når man vælger at anvende kortkoblinger, af forskellig art. I mit tilfælde, er det Fleischmann profikoblinger der nyder fremme, og når først man har udvist en del fingersnildhed, kan Heljans UIC-Y vogne godt forblive sammenkoblede, såfremt man undgår de helt små radier. S-kurver, som ved Märklins C-spor, kan være et problem, hvis man har fravalgt bøjle/a-koblinger, men ovennævnte Fleischmann profikoblinger, klarer sagen i 99% tilfælde. Også når banelegemet skifter fra flad bane til stigning.
Nå, men tilbage til Heljan og deres manglende lyst til at forsyne det danske modeljernbanemarked med reservedele.
Før i tiden var det normalt, at når man købte en personvogn med harmonikaer, blev den leveret med to udslåede harmonikaer monteret, og en sammenslået vedlagt. Det er længe siden! I dag leveres alle "harmonikavogne" med to monterede indslåede harmonikaer, og ikke andet! For nogle år siden spurgte jeg på en Valbymesse Kim Nannested fra Heljan, hvorfor? Og svaret var ganske enkelt: "Så får vi jo et mersalg."! Hvortil jeg genreplicerede: "Hvis Heljans økonomi baseres på salg af to udslåede harmonikaer til en salgspris på 40,- ,med en fremstillingspris på måske 0,40,-, må virksomheden da gå i meget små sko". Det fik jeg, som forventet, ikke noget svar på, men et skuldertræk tilkendegav, at samtalen var forbi!
Flittige læsere af dette forum vil genkende min kritik af Heljans behandling af deres kunder, men Jan, de aner jo ikke hvor god og trofast en kunde du har været gennem årene, og hvis de vidste det, var de jo nok bedøvende ligeglade med det, du har jo lagt penge i deres kasse, og det er jo det det handler om hos dem.

Ja, det er utroligt, at de ikke vil yde noget kundeservice. I den klub jeg er medlem af har vi 2 Heljan E maskiner med lyd og det hele... det er næsten 4.000,- kr pr. stk. men de kan ikke køre, og Heljan gider ikke svarer når man skriver til dem :-(


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak