Dilemma ang. Exact trans Offs 55'ere

af UTJ, 23/2 2015, 16:09 (3349 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Og hvad værre er så var det muligvis ikke den mest almindelige biltransportvogn. I disse tider med en overflod af nye modeller skal man tænke sig godt om inden man fylder skabet op med netop én vogntype, med mindre man er meget glad for netop denne.
;-)


Hvilken vogntype til biltransport var de mest almindelige på Sjælland i midten af 80'erne. Jeg tænker specielt på de vogne som der stod mange af i Glostrup i 1985-88

Jeg har ikke kigget styktal igennem (kan komme senere, da jeg ikke har materialet ved hånden), men mon ikke det er Offs60/Laeqrss545. Det er en videreudvikling af Offs55, men vist bygget i gennem 60'erne og formentlig stadig i brug, hvis ikke netop erstattet af noget andet. Roco har lavet den, men der kan også være andre.

Roco har også en fransk Gefco-biltransportvogn som jeg har set rigtig mange gange i Danmark i 1980'erne.......

Jeg tror faktisk at Offs55 er lidt speciel og kom samtidig med at man havde ombyggede Omm52- og Omm55-vogne kørende som biltransportvogne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak