IC-Nat / Natteravnen 1987-1990

af Jan Bøgedal Slundt @, 23/2 2015, 13:34 (3344 dage siden) @ Steff

Kære Jan!

Jeg mener at emnet har været oppe hér eller hos "naboen" i og med problemet med en korrekt model af WLABr i størrelse 1:87. Den der findes (antikvarisk) er jo i engelsk størrelse 00 og altså "kæmpestor" i forhold til en Bcm.

Nå, under alle omstændigheder var de oprangeret som en "couplage" 2 og 2. Forstået på den måde, at en Bcm og en WLABr altid var koblet sammen a.h.t. automatkoblingen på den engelske vogn.
Flere "couplager" kørte så sammen, f. eks. Mask-Bcm=WLABr-WLABr=Bcm-Bcm=WLARr.

Men se bogen "De Blå tog" fra Banebøger, der er både teknisk forklaring samt eksempler op oprangeringer og ikke mindst billeder.

Held og lykke med at finde så mange WLABr du skal bruges. Søg på engelske auktioner!!

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

Hej Steffen :-)

Jeg er helt med på, at WLABr ikke findes i korrekt størrelse for tiden. Men med alle de nye modeller som er kommet på markedet de sidste år, så håber jeg at en eller anden vil ta' den op. Jeg har ikke p.t. nogen af Lima's 00 modeller, og vil heller ikke bruge tid og penge på at skaffe dem. I første omgang vil jeg bruge 4 danske WLABm, og så skifte dem ud når der forhåbentlig kommer en korrekt model af WLABr.

Jeg har kigget i "De blå tog" men de oprangeringer og billeder er mest efter 1990.
Min private epoke er 1. januar 1983 til 31. december 1990.
IC-Nat burde se sådan ud : ME / Bcm-o / WLABr / WLABr / Bcm / Bcm / Bcm / WLABr / WLABr / Bcm
Det er oprangeringen mellem København og Korsør jeg er ude efter.
Så er der jo Natteravnen, den er mere "flydende" syntes jeg :-)

mvh.

Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak