Avatar

Katastrofale forhold på Københavns Hovedbanegård....

af Futfar, Kajerød, 19/2 2015, 18:00 (3352 dage siden)

Som nævnt i tidligere tråde fra mig, er jeg en sjælden gæst hos DSB, og andre offentlige transportmidler. Men tirsdag den 17. ds., brød jeg min min lange tradition, og med bus fra Kajerød - det ved vi jo alle hvor ligger - agede jeg til Birkerød station, for med S-toget at køre til Hovedbanegården. Anledningen til denne udflugt, skyldtes Sporvejs Historisk Selskab's udstilling på Københavns Rådhus, her på deres 50 års jubilæumsdag. Pudsigt nok viste det sig, at jeg ikke havde været på nævnte lokation, siden Kjøbenhavns Sporveje havde en lignende udstilling der, vistnok i 1954.
Da jeg nu havde besværet mig med en sådan rejse, skulle jeg da også lige besigtige den nye modelbane oppe på førstesalen. Et nydeligt og særdeles velbygget anlæg, der fortjener stor ros.
Men så indtraf katastrofen!!! Stammen med 4 DD-vogne, havde som trækkraft en "Fætter BR ":-(. Altså en BR 185 fra DB Schenker Rail i Verkehrsrot og pantografer! Nedslå-ede/-ende.:-D.
Til alt held var der adskillige udskænknings steder på min videre færd ud i byen, der kunne lindre min yderst chokerende oplevelse.
Jeg sender hermed mange tanker til togentusiasten der hjemme, som efter at mor og knægten på 5 år, kommer hjem og siger: "Far, det der blå lokomotiv du har foran dine dobbeldækkere, er forkert, det skal være en rød tysker!"
Ja selv modelverdenen er af lave:-D :-D :-D-

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak