Dansk-Norsk Borregaard - Sadolux nr 24?

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 11/2 2015, 19:29 (3354 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Overleveringen vil vide, at en lokofører en dag holdt på Strømmen med sin D-maskine og skulle rangere. Der skete ikke noget, der kom intet personale til hjælp ved rangeringen. Han gik hen til stationsforstanderen og spurgte, hvad bliver det til med denne her rangering, hun sagde: "Jeg mangler en mand" hvortil lokoføreren svarede: "Det har De sgu gjort i mange år."

Xenia Jernbo udtalte i "Jernbane-Bladet", januar 1956:
"Jeg kan med god grund sige, at min karriere indenfor Statsbanerne har været højst unormal!"

Man kan mene at mange mandlige ansatte ved DSB var usædvanligt ubehøvlede når det kom til forholdet til kvindelige medansatte.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak