Endelig U Hansa fra ACME

af Steff, 1/2 2015, 15:32 (3371 dage siden) @ Søeborg

Hej Flemming!

Jo, beskriftningen på "båndet" på siden er helt OK. Den stemmer jo OGSÅ overens med billedet på side 163 nederst. Det er kupesiden på tysk!!
MEN BEMÆRK, at den tyske måde at skrive på ITERNATIONALE EISENBAHN SCHALFWAGEN GESELLSCHAFT ÆNDRER sig omkring 1969 da vognen får UIC computornummer og til kun at være INTERNATIONALE SCHLAFWAGEN GESELLSCHAFT. Altså udelades EISENBAHN i epoke IV.

Også på www.tog-billeder.dk (Gunner W. Christensen), Danmark, vogne, er der et godt af U-hansa nr. 4591.

Men jeg synes ACME skulle prøve John Poulsen på Banebøger, da han helt sikkert kan hjælpe med lige den slags billeder.

Husk også på (masser at huske på:-) ) at UIC rasteren i princippet er ens uanset hvor vognene "teknisk" er hjemmehørende. "Kun" "hjemsteds angivelsen", skrives foran f. eks. DB og noget senere så DB RIC.

Hvis der er billeder i "biblen" fra La vie du Rail, La Compagnie des Wagons-Lits, kan jeg muligvis hjælpe med mailadresser!

Nedenunder her den officielle tegning fra DONAUWÖRTH og fremsendt via CIWL til DSB:
[image]

Den giver jo desværre IKKE de tekniske påskrifter, men det KUNNE jo være at fabrikken har dem?

Nå, spørg hvis jeg eventuel kan hjælpe, du kan jo give dem min mailadresse, ok?

Steffen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak