Endelig U Hansa fra ACME

af Søeborg, 1/2 2015, 14:36 (3371 dage siden) @ Steff

God eftermiddag, Steffen.

Tak for dine bemærkninger. Jeg beklager, hvis det ikke fremgik tydeligt nok, at A.C.M.E. mangler BILLEDER fra U Hansa-vognenes indsættelse i Danmark i epoke III - på billederne skal man kunne se ALLE påskrifter, også dem under taget og ved vognenderne, for der manglede nogle fra den ene side (firmaet har billeder af den franske tekst under vinduerne, men var den tysk på den anden side?*).

Jeg ved ikke, hvilke kontakter A.C.M.E. har rundt om i Europa, men de er sikkert fyldestgørende mht. formbygning. Hvad den videre dokumentation angår, skal jeg netop sende et eksemplar af jeres bog "De blå tog" til A.C.M.E., således at de får den bedst mulige basis for at fremstille vognene. Jeg skal selvfølgelig også sende dine øvrige anbefalinger videre til firmaet, der i øvrigt er meget stolte af den modtagelse, deres modeller har fået her i Danmark (men det var et sidespring).

Altså, hvis nogle ligger inde med billeder af U Hansa-vognene fra deres indsættelse her i landet, vil 'vi' (A.C.M.E.) meget gerne se dem! Og, i parentes bemærket, jeg har intet selv at gøre med projektet, jeg er bare budbringer.

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

* I jeres bog side 183 viser tegningen den tyske tekst - er den korrekt? De tekniske påskrifter mangler, men de har vel været nogenlunde ens 'europaweit'?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak