Heljans moderne station B-120

af Andersen, 11/1 2015, 00:51 (3392 dage siden) @ Søeborg

Det er sjov at se billeder fra den gang. Jeg kommer til at tænke på den bane min far byggede omkring 1965-66, og som jeg fik lov at køre med. Det var TT fra firmaet Rokal. Vi havde Videbæk station, som også er en flot station fra Heljan til størrelse TT. Og på en sommerferie så vi Videbæk station, banen var dog lige nedlagt dengang. I 1974 blev fars bane fundet frem igen, og min bror og min far fik glæde af den. Da blev den udbygget med flere Rokal skinner, som på det tidspunkt ikke var nemme at få. Jeg husker han købte skinner i Nyboder Hobby.
Heljan lavede nogle flotte danske huse, men man skal passe på med hvordan man placerer dem på anlægget. Min bror og jeg bygger bane i øjeblikket, og vi har planer med nogle af vores gamle Heljan huse. Så må vi bare se om det lykkedes, at få dem placeret i baggrunden som vi har tænkt os.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak