Roco MZ 1420 (62715)

af peterw, 26/12 2014, 20:35 (3401 dage siden) @ Jimmy
redigeret af peterw, 26/12 2014, 20:39

Hej igen Jimmy,

Ja jeg takker også mange gange, men jeg er ikke blevet meget klogere. Troede ikke man skulle have den store inginøreksamen for at rode med modeltog.

Det skal man heller ikke generelt, men især når det gælder om Digital programmering kommer man hurtigt til kort med Märklin delta (4-adresse) systemet desværre.

Har selv siddet og kigget på nettet, men alt står jo på tysk eller engelsk. Findes der slet ikke noget på dansk. Om hvordan man evt. kan omkode sådan en fætter til en anden adresse???

Der er ikke meget om den slags på dansk - det meste der findes er samlet på http://www.digitaltog.dk - jeg har dog ikke checket om der findes en LokPilot manual på Dansk derinde.

Syntes ikke det er meget ved hvis man skal ud og investere en masse ekstra penge for at få l..... ud at kører.

Det er heller ikke sikkert det bliver nødvendigt - et besøg hos en lokal MJ-forhandler burde være nok - evt. mod lidt betaling til at stille maskinen ind til adresse 78, 72, 60 eller 24 som er Märklin Delta adresserne. - Hvis altså ikke dekoderen er "død".

- Som du har skrevet til mig bor du for langt fra Frederiksberg til at jeg kan hjælpe dig, men mon ikke der findes nogen "Vestligt syd for Limfjorden" der kan hjælpe dig? (Ellers en lokal modeljernbaneklub evt.? De behøver faktisk end ikke køre system Märklin)

Knægten har en lille digital-dekoder fra et Märklin-startsæt med 4 adresser, ville jo godt at en af dem kunne bruges til den.

Det kan også sagtens køre sammen - men din MZ'er skal lige kodes om, hvilket desværre kræver en mere kompliceret digital-central end den I har at køre med.

Mvh,

Peter


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak