Roco MZ 1420 (62715)

af peterw, 25/12 2014, 20:54 (3403 dage siden) @ Torben Z.
redigeret af peterw, 25/12 2014, 20:59

Hej Jimmy,

Her nogle billeder, håber de kan bruges..

De kan fint bruges - dekoderen ser ud til at være en ESU lokpilot (afhængig af alder på MZ'en kan dekoderen være version 3 eller 4) som også foreslået andetsteds i tråden. Der er tale om en multiprotokol-dekoder der fint kan benyttes under såvel Märklin-Motorola som DCC systemerne. (Hvis den ellers virker!)

Forslaget om at sætte DC-blindstykke i for at få analogdrift vil IKKE virke her! Maskinen har en jævnstrømsmotor - og dekoderen spiller ud over at agere "ensretter" den samme rolle som "perfektomskifteren" ville gøre i et gammeldags Märklin-lok - nemlig at skifte retning. At sætte DC-blindstykke i vil blot udsætte din DC-motor for vekselstrøm fra dit analog-spor, hvilket højst vil gøre at den bare står stille på og brummer... (Skifter retning 50 gange/sekund ;-) )

Hvis jeg var dig ville jeg finde en venlig sjæl med f.eks. en Uhlenbrock Intellibox, Lokprogrammer eller andet udstyr der kan hjælpe med at læse data ud af DCC-dekoderen for at se om der overhovedet er liv i den. (Er den død er der ikke så meget andet at gøre end at putte en ny i - ESU lokpilot er ellers en glimrende dekoder og fåes for ~ 250 kr)

Hvor bor du i landet? Evt. kan jeg give en hånd med på Frederiksberg?

Hvis det er en dekoder, hvordan kan man så omkode den til en anden adresse. Den ligner jo slet ikke dem der sidder i Märklins My-loko.

Den lader sig fint programmere udfra vejledningen som kan hentes hos ESU - der er små beskrivelser alt efter hvilken Digital-central man har - prøv at kigge her: http://www.esu.eu/en/downloads/instruction-manuals/digital-decoders/

Mvh,

Peter W


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak