Avatar

Frederikshavn Gl. Station - Brevdueforeningens Tyskerbarak

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 18/12 2014, 10:31 (3410 dage siden) @ Georg Schmidt
redigeret af Carsten B. Thomsen, 18/12 2014, 10:37

Kære Georg

Tak for de pæne ord - jeg kan dog godt se, nu hvor jeg ser på dine billeder, at tagudhænget på modellen måske blev en anelse for stort.

Tusind tak for dine dejlige billeder - der var (for mig) nye detaljer at se på billedet af MH 347 - og dine luftfotos (fra sandtårnet) var også nye for mig - de giver et godt overblik over området udenom Brevdueforeningens Tyskerbarak - det er første gang at jeg ser så tydelige billeder herfra.
Man kan se, at modellen mangler en skorsten (?) - eller var det mon rester fra en mast til luftledninger ?.
Man kan også se, at bassinerne var der helt frem til lukningen af stationen. Jeg har dog ikke fundet ud af, hvad de blev brugt til - gad vide om de var en slags branddamme ?. Damplokomotiverne var jo forlængst blevet skrottet - de var ellers i perioder med vandmangel blev "fodret" med vand fra en af branddammene, der var ved stationsområdet dengang for over 100 år siden (Thomas viste f.eks. et billede af det her)

Endnu en gang tusind tak for billederne :-)
Jeg håber at kunne være færdig med modellen af hovedbygningen i løbet af juledagene - så viser jeg billeder af den frem her på Signalposten.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

De danske gasværker og banerne omkring

De danske gasværker og banerne omkring
Pris 330 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak