Alt ved det gamle

af Michael BJ, Rødovre, 28/10 2014, 18:06 (3461 dage siden) @ UTJ

Jeg har lige hjembragt et eksemplar af BL 1322 og konstaterede at hjulene sad særdeles udmærket fast i deres lejer i bogierne. Problemet med løse hjul har jeg hørt en del om i forbindelse med B-vognsfamilien, men aldrig oplevet selv på nogen af mine egne vogne (jeg har en 10 - 12 stykker i alt).

Til gengæld har jeg nu konstateret et for mig tidligere ukendt problem med BL-vognen: Den er krumrygget! Ikke meget, men vognkassen er ca 0,75 mm højere på midten, hvilket især kan ses, når man betragter vognen fra enden.

Er der andre, der har konstateret samme problem, eller er dette her en ener?

Jeg overvejer at bytte vognen, forhåbentlig kan jeg få en anden, der ikke er krum - med mindre alle de andre vogne lider af samme skavank.

mvh
Michael


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak