Alt ved det gamle (en primitiv test)

af cm, 25/10 2014, 08:34 (3470 dage siden) @ Futfar

Har lige, forhåbentlig som mange andre, anskaffet mig de nye Bl og Bf vogne fra Heljan. Som vanligt nogle rigtig flotte vogne fra den hæderkronede fabrik på Fyn. Jeg har, pga total ombygning, ikke nogen bane til at prøvekøre klenodierne på, men andre har, i en anden tråd, lovprist deres køreegenskaber, så det står vel til troende. MEN det er da godt at vognene er så detaljerede at de er forsynet med bremseklodser:-) . For hvis de ikke var der, ville akslerne falde af når man løfter vognene! Et problem der går igen fra tidligere udsendte vogne i UIC B-serien. Kan Heljan ikke snart finde ud af at bygge bogier der kan "holde på" hjulene, og gerne levere dem med "AC hjul".
Jeg har langt over 400 personvogne, af forskellige fabrikater, og mange, men ikke alle Heljans vogne er de eneste der konsekvent "taber hjulene", blot ved at løfte vognene.

Det var satans....
Nu har jeg kun BL 1321 at checke det på men hjulene og boogierne sidder godt nok fast.Jeg har først "trukket" lidt i hjulene med fingrene for at se om jeg skulle have samme problem. Hjulene sidder fast nok til at jeg turde prøve at lade vognen ophænge på hovedet - kun båret af 2 akseler.(Se foto nedenfor)Og den blev da hængende.Og jeg forsikrer for, at det ikke var bremseklodserne der bar!
De venligste hilsener herfra! :-)
Chr
[image]

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak