Alt ved det gamle

af Morten Flindt Larsen, København K, 25/10 2014, 08:32 (3470 dage siden) @ UTJ

"Heljans længde på pinolakslen er 24,75 mm (den samme som Roco mm) og det vil være interessant med erfaringer, såfremt nogle prøver hjulsæt med lidt længere aksel. Det vil i så fald være en mulighed som skal afprøves."

Jo, men længden på pinolakslen er vel ligegyldig, hvis afstanden mellem boggiens pinollejer er lidt for stor som følge af en produktionsfejl. Jeg kan dog forstå, at boggien er genbrug fra B og Bn. Har der været kørselsproblemer med dem pga. løse hjul? Det har der da vist ikke, så vidt jeg ved. Jeg tror ikke, at hjulene "falder af", men at der blot ikke skal ret meget pres til, før man kan fumle dem af. :-|

"Jeg er glad for at Heljan kan bidrage til endnu (de er jo sjældne i Danmark) en hvid jul."

Det vil min lille nevø og niece og jeg så holde Heljan op på, hvis vi ikke får en hvid jul i år. ;-)

Med vanlig venlig hilsen

M:-)rten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel
Pris 250 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak