Avatar

Indlæsning af dekoderlyde på Märklin Mobile Station 2

af Futfar, Kajerød, 2/8 2014, 17:01 (3545 dage siden) @ bahnfannet

Mange tak for dine meget informative indlæg, og ja. Du har ganske ret i at min "viden" om MS II, ikke er så velfunderet, som den du kan dokumentere, så tak for retledningen. Mit indlæg er dog ikke grebet ud af luften, men bestemt ikke uden fordomme, i det jeg har haft mange "triste" oplevelser med Märklins styresystemer, bl.a. med forsøg på ændring af CV-værdier på deres dekodere, og en lang række andre problemer, som, ved skift til ESU-dekodere, forsvandt som ved et trylleslag.

Jeg vil dog stadig påstå at Märklin udøver en vis "protektionisme" hvad angår deres dekodere, i forhold til andres; men, som jeg opfatter det, er de på vej til at "se lyset", hvad angår dekodere der "kan det hele", uanset fabrikat:-P .

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

IC4 - Et studie i en skandale

IC4 - Et studie i en skandale
Pris 290 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak