CIWL-vogne fra LS-models - forskelle

af cm, 31/7 2014, 00:12 (3529 dage siden) @ h087

:-)

hej

såvidt jeg lige husker er den græske vogn 3431 en type SG
hvor den danske 2899 er en STU
altså forskel i udstyr og indretning

LS laver deres vogne i flere forskellige varianter

om den græske vogn mener jeg at have læst den kom fra de græske statsbaner til de franske baner/militær, hvor den blev brugt i militærtog til Strassburg - stadig med græske påskrifter - måske derfor ingen RIC raster

mvh
henning h087

God aften, Henning!

Jvnf en liste man kan downloade som PDF på denne side; er 3431 (den græske) en type SI (Bir) 1929 - hvad det så end betyder. 2899 (den danske) skulle jvnf samme liste således være en (Mi)1926 type S2, hvilket heller ikke siger mig noget. Men det kan måske give en forklaring på hvorfor tagventilerne er af forskellig type. Men ikke helt hvorfor de sidder over sidegangen på den ene vogn og over kupéerne på den anden.
Og ved googling af RIC, finder jeg ikke frem til noget, der skulle gøre, at en "græsk" vogn ikke RIC-mærkes... -så din forklaring må stå til troende indtil videre... og den er jo ganske interessant.:-)
Tak for svaret.
mvh
Chr

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak