Hobbytrade's MZ 1461 med laangt Dan-Link træk

af Jan Bøgedal Slundt @, 19/6 2014, 01:32 (3593 dage siden) @ Larsen

Det at lime koblingerne til skakten er ingen dårlig idé, haps..! og jeg har tænkt på at vognene også skal vejes lidt op...

mvh.

Jan

Jeg læste engang om nogle, som stikkede en lille kile ind fra bagsiden af koblingen (spidsen af en tandstikker er fortrindelig til formålet) Dermed holdes de fjedrende "ben" på plads i skakten, OG det er fuldt reversibelt (for det tilfældes skyld, at man senere vil skifte)

Selv har jeg med fordel udført kunsten. Jeg har brugt de kantede træ-tandstikkere til formålet, de passer som fod i handske ;-) I mit tilfælde, et de stukket ind i fuld længde - så er der noget at holde på - for dernæst at blive brækket, skåret eller klippet af i længden.

- Larsen

Heller ikke nogen dårlig idé, bliver den virkelig siddende..? Nu bruger jeg Märklin's kortkobling til mine vogne, med få undtagelser :-) jeg kan ikke rigtig forestille mig at skifte til en anden type på mine godsvogne, så måske jeg hellere vil lime dem... på mine personvogne er der ikke noget problem, da trækket ikke bliver så tungt.

mvh.

Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

På Sporet Af 2021

På Sporet Af 2021
Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak