Avatar

Hobbytrade's MZ 1461 med laangt Dan-Link træk

af Futfar, Kajerød, 18/6 2014, 11:11 (3594 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

At montere vægtklodser i 1461 vil nok blive vanskeligt. Jeg har selv sådan en med ESU-loksound, og jeg kan ikke se hvor der skulle være plads til vægtklodser. De loks jeg har, og som ikke havde hæfteringe, eller havde for få, har jeg hos forhandleren fået fræset plads til een hæftering pr. trækkende aksel; 2 pr. aksel kan ikke anbefales bl.a. pga. strømop/-nedtag. Husk at montere dem diagonalt for maks. effekt.
En anden ting: Blyklodser er af gode grunde svære at få fat i, men går du til din dækforhandler, kan du købe klodser af zink som bruges til afbalancering af alufælge. Dem har jeg brugt en del af til mine 4-akslede tankvogne, som for en dels vedkommende var for lette. Herved nedsættes også risiko for "indfald" i kurver, med mindre du sætter de tungeste vogne bagest:-D
En så lang stamme er da noget ambitiøst at køre med, og med en 2% stigning skal du nok undgå stigning i kurven, da kurven godt kan gøre det yderligere tungt at trække. Men god fornøjelse:-P

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Lokomotivet Årsskrift 2023

Lokomotivet Årsskrift 2023
Pris 460 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak