Pris på Heljan BL/Bf vogne

af Jan Bøgedal Slundt @, 27/3 2014, 00:20 (3682 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Det kan godt være, at du regner med, at en i den virkelige verden relativt fåtallig vogntype som litra BL/Bf kan sælge i lige så mange eksemplarer som en af DSB's mest udbredte og almindelige vogntyper litra B, men det gør Heljan rimeligvis ikke. Kun de færreste mj-folk vil købe f.eks. 4-5 stk. BL/Bf-vogne på samme måde, som de i sin tid købte 4-5 stk. B-vogne, og når der sælges færre eksemplarer af en model, må stykprisen nødvendigvis blive højere for at dække formomkostninger m.m. At A.C.M.E. sælger lige så mange af deres boggievogne, som Heljan kan sælge af BL/Bf-vognene, er en påstand helt ude i hampen al den stund, at det italienske mj-marked er langt større end det danske. Det vil ikke forbavse mig, om A.C.M.E.'s profit pr. vogn er højere end Heljans ditto, selv om udsalgsprisen er en del lavere.

Vh
Morten

Hej

Jeg syntes egentlig prisen er okay, som det nævnes er det de færreste som køber mange vogne af denne type, DSB havde kun 20 stk mod ca. 230 B vogne... så salget vil jo nok blive mindre, men udviklingen og formværktøj skal stadig betales. Vi skal i stedet være glade for, at Heljan gider denne lille serie vogne :-)
Så håber jeg bare at næste projekt fra Heljan bliver litra Bg, ABg samt Ag :-)

Jeg skal personligt ha' 4 stk. :-)

mvh.

Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak