Er der købere til analogt modeltog i dag ?

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 21/3 2014, 15:19 (3661 dage siden) @ T. Rithmester
redigeret af Claus E. Hansen, 21/3 2014, 15:25

Jeg har kigget lidt på de gamle billeder.

En Lima MR ombygget til treskinne skulle nok kunne indbringe nogen 100 kr. Mindst 400-500 kr. Det samme med MY´eren. B-vognene måske 200 kr./stk. eller mere. Alt dansk materiel er altid godt.

Der er faktisk en Lima MR til salg på QXL i øjeblikket.

Nu kunne der måske stilles spørgsmålstegn ved Märklins gamle B-vogne, men der er bestemt et marked, da mange af pladsmæssige årsager er henvist til så skarpe kurver, at de nyeste og modelmæssigt korrekte B-vogne på markedet ikke kan følge med.

De danske ting ville jeg sætte til salg under modeltog i "dansk"-kategorien på QXL. Her kan du også sætte en evt. startpris.

Men det er naturligvis ikke gratis at sælge derinde, det er blevet halvdyrt efterhånden.

Der fås helt sikkert mere ud af det ved at sælge enkeltvis, i stedet for at sælge det hele samlet, selv om der er noget mere arbejde med det.

Skinnerne og husene er ikke så meget værd, her kan der med fordel sælges samlet eller i mindre enheder, og så sælge sporskifterne fx parvis. Er det elektrisk, er det ekstra godt.

Tag gode fotos af tingene og kom med så fyldige beskrivelser som muligt. Så vil du helt sikkert opnå mest muligt for det, selv om markedet naturligvis efterhånden er fyldt godt op, som det også bliver nævnt.

Ellers så vil jeg også anbefale at lade det gå i arv til kommende generationer af familien. En Märklin MY eller vogn kan jo holde til at køre på gulvet, uden der sker noget, ligesom de gamle M-skinner er robuste.

Sådan på samme måde som med gammelt Lego der går i arv, og som er ikke er noget særligt værd, fordi der nærmest er lavet uendelige mængder af det.

Mvh
Claus


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak