Avatar

Ønskelisten - database over modeller

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 19/7 2013, 13:12 (3905 dage siden) @ Kok

Hej Tommy.
Tak for endnu en dejlig side. Jeg håber, at den får lige så meget medvind, som Jernbanen.dk
Jeg kunne godt ønske mig en materiel oversigt, ligesom der er på jernbanen, bare med modeltog eks. startende med DSB og sidenhen privatbanerne.

F.eks MZ 1401 produceret af Roco osv.

Det var "bare" mit ønske.

MVH Martin Kok

Jeg tillader mig lige at puste "støvet" af denne tråd.
Der er gennem tiden gjort mange forskelligartede forsøg på at skabe overblik over udgivne modeller af dansk materiel, f.eks. i bog-form, i en slags liste-form, i regnearks-form eller i en søgedatabaseform.
Men hvem ville "nøjes" med dét, hvis det drejede om 1:1-materiel ?. Så ville man da straks miste overblikket.

Tommy's database over 1:1 materiel på Jernbanen.dk er genial, intuitiv og skaber overblik.
Denne model kunne måske være forbillede for en tilsvarende database her på Signalposten, for f.eks. (i første omgang) H0-materiel - og meget gerne med billeder af modellen, billeder af æske (og æske-varianter), historik med årstal, katalognummer(/numre), varianter, oprindelige vejledende priser, henvisning til startsæt som modellen evt. har været med i, samt indscannet original brugsvejledning og reservedelsoversigt, og med links til forbilledet på Jernbanen.dk.
Se, det ville skabe overblik, frem for diverse søgedatabaser eller lister uden billeder.

Det er ganske vist et stort ønske, det ved jeg godt - og Tommy har vist i forvejen rigeligt at se til i de næste mange år med blot at fylde indhold i 1:1 databasen på Jernbanen.dk, ikke blot hvad angår DSB-materiel, men især også privatbanemateriel, og (forhåbentlig) engang også banetjenestemateriel (troljer, bagharpningsvogne, svellestoppere, etc. etc.).
Signalposten ville være helt unik, hvis den kunne tilbyde en sådan modeldatabase svarende til den på Jernbanen.dk - det er der jo ingen andre, der p.t. tilbyder.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak