Fotoetik?

af Erik V. Pedersen ⌂ @, 24/8 2011, 10:57 (4622 dage siden) @ Tommy Nilsson

Helt ærligt: Hvor mange af Jer, der har skrevet disse indlæg, har selv billeder på nettet / på Jeres evt. hjemmesider, fotos fra hjemmet med alt sølvtøjet stående frit fremme, frit tilgængeligt for uindbudne gæster.

Som det er her, kan klubben holde lidt snor i, hvilke fotos man ønsker fremvist offentligt. OK - den med kvaliteten er måske nok lidt i overkanten, men i øvrigt


På klubbens fotoetikside er det udelukkende "kvalitet af billeder", der gives som grund, ikke risikoen for uindbudne gæster.
Jeg vil, i al beskedenhed mene, at mine billeder har mindst samme kvalitet som de billeder, der findes på klubbens hjemmeside og ikke mindst de billeder, der er offentliggjort i Lokomotivet i tidens løb.

------

Som man kan se af klokkeslættene på "indholdsfortegnelsen" til denne tråd, var jeg netop på dette tidspunkt ved at skrive på et indlæg, hvor jeg giver webmaster helt ret i det med kvaliteten af de bragte fotos, --det skal der ikke herske tvivl om.

Som webmastre (gid en vis Herre havde det navn - han må selv have opfundet det i sin vrede) kender vi sikkert begge problemet med tilsendte dårlige fotos. For fotografen/indsenderen er de gode/herlige, men . . .

Når sådanne fotos præsenteres på en hjemmeside uden en klubs vidende, kan de sikkert nå at gøre megen skade, inden "fejlen" bliver opdaget. Det prøver NMJK at råde bod på, på forhånd.

Vi kan dog stadig håbe på en bedre/fornuftigere udgang af "sagen", --det fortjener begge parter.

Erik V. Pedersen
www.evp.dk

låst
6110 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak