Fotoetik?

af UTJ, 23/8 2011, 20:08 (4623 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jeg er af Næstved Modeljernbaneklub blevet bedt om at fjerne de billeder af klubbens anlæg, jeg havde lagt online her i Signalpostens forum.
Ifølge denne side ønsker man ikke billeder fra klubbens anlæg offentliggjort.
Er der andre klubber i landet, der har samme (besyndelige) bestemmelse?

Det synes jeg er absolut utilstedeligt. Hvis man viser anlægget frem, må man også acceptere at der bliver fotograferet - og at de bliver fremvist. Kunne forstå hvis der var tale om lysfølsomme kulturelle objekter på et museum.

Jeg tror ikke jeg har lyst til at se anlægget for end at de fremviser en anden attitude. En del af begejstringen ved at se er at kunne gense (på billeder) og vise dem for andre - også på nettet. Noget helt andet er at du jo nok har lov til at vise dem. Men jeg forstår godt at du ikke ønsker at gøre dig utilbens over et par sølle billeder fra en modeljernbane :-(

Lad os så lige se på noget helt andet:

[image]
Tankvogn fra REE-model. Nydeligt udført og af fransk forbillede. Har formentlig aldrig været i DK, men hyggelig og passer godt til det franske godstog fra 1950'erne.

Jeg vi burde vise alle mulige billeder fra allemulige anlæg. Men vi byder alligevel dem i kælderen i Næstved velkommen, når de kommer sig over deres kælderkulder ;-)

låst
6304 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak