Koblinger til McK's vogne...?

af Muncken, 12/8 2018, 09:10 (2077 dage siden) @ ptmadsen

Hej ptmadsen.

Det er rigtigt, jeg er en del af både Fremo og Kdmjk. Jeg bruger også mit materiel i disse foreninger. Mht 6511 så er den den der virker makanisk allerbedst, og nok også derfor at den er valgt blandt Fremo-foreningens medlemmer. Men den måde at kortkoble på bruges fx også i sdmjk efterhånden. Hvis man ser på alle kendte kortkoblinger, så når de er koblet låses de fast mere eller mindre så udsvinget skal klares i kulisserne, med en a-kobling hængsler den imellem kulisserne også... Så er det bare at korte det op så vognene kobler tættere, med stadig kan forcere ens ønskede radier!

Hvis man er usikker om det virker kan man prøve det på et par ældre vogne fx...

I øvrigt så har jeg opereret at mange af Mcks vogne slet ikke kobler ret tæt med en kortkobling, men det er ikke det der er problemet her. De fleste af de førende mærkers kortkoblinger fylder ret meget, deraf kan også komme nogle problemer. En 6511 fylder ret lidt. Et andet problem i kurver kan også være at vognene ikke er ret tunge, det kan faktisk også have indflydelse på køreegenskaberne, det kan man så klare ved at komme lidt vægt i vognene.

Håber Jan får løst sit problem.

Mvh Muncken


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak